Manga – przegląd # 1

13 Lip

Anime

Pomyślałam, że nie będę gorsza. Gorsza? Złe określenie. Po prostu chciałabym aby mój blog był jak najwięcej związany z Japonią. Nie tylko poprzez opowiadania, recenzje, streszczenia itp. Manga to też wielka rzecz. Nie będę niestety jej tłumaczyć, bo nie mam zdolności oraz nie wiem dokładnie jak to się robi, ale kilka przeglądów może się przecież tutaj pojawić.

Numer „1” oznacza, że nie jest to ostatni przegląd. Chciałabym więcej takich dodawać. Mam nadzieję, że nie zanudzę was tą notką, nie tak jak zwykle. W mojej notkach tego typu nie będzie najnowszych nowości, choć czasem mogą się takie pojawić, lecz nawet starsze mangi, ale same ciekawe. Nie zdziwcie się jak zobaczycie prawie sam romans, jednak to moja ulubiona tematyka.

Zauważyliście coś jeszcze? Mam nadzieję, że tak. Mianowicie „Tadaima”  Tak wiem, że troszeczkę opóźnione to wrócenie, ale jak się mówi „Lepiej późno, niż wcale” heh. Mam nadzieję, że chociaż ktoś się za mną stęsknił. : ) A teraz dosyć większych formalności, zaczynamy pierwszą cześć przeglądu mang. ; ]

24 colors [Another Story - HoshinaUtau-]
24 colors ~ Hatsukoi No Palette~ – jedno tomowa manga. Nanaka kocha malować. Gdy przenosi się do nowej szkoły okazuję się tam być klub artystyczny jedynie z dwoma członkami. (dwóch chłopaków) Dla bohaterki jest to rzecz niesłychanie piękna, gdyż w starej szkole nie było czegoś takiego. Przechodząc „casting” dostaję się do upragnionego klubu. Jej przyjaciółka również dołącza, ale nie z zamiarem malowania. Tak rozpoczyna się krótka historia czwórki przyjaciół.

` Kocham tą mangę. Jest jedna z moich ulubionych. Żałuję dwóch rzeczy – krótkiej opowieści, a przy tym nie zrobienia z tego anime. Bohaterzy sa wspaniali i szybko da się ich polubić. Opowieść o naprawdę wspaniałych losach czwórki przyjaciół, z których dwoje łączy pasja, ogromna pasja. Możemy się domyślić jak dalej się potoczyło.

Autor: Kozue Chiba
Gatunki: Shoujo, Romans, Szkolne Życie
Manga: ENG, PL

Pink Innocent [Another Story - HoshinaUtau-]
Pink Innocent- to trzy tomowa manga. Cocona, bogata, słodka dziewczyna pragnąca tylko jednego- chłopaka. Mogłaby dla niego zrobić wszystko, nawet rzucić szkołę. Uczennica zakochuję się w pewnym młodzieńcu. On jednak nie zwraca na nią uwagi, na inne dziewczyny też. Jest wpatrzony jedynie w swój laptop. Cocona nie poddaje się tak łatwo i próbuję zdobyć serce wybranego.

` Naprawdę świetna manga mówiąca o tym, jak można zdobyć miłość, czy coś koło tego. Wywarła ona na mnie wielkie emocje, za każdym rozdziałem czekałam na następne. Żałuję, że te trzy tomy tak szybko się skończyły. Postacie, kreska są bardzo dopracowane i wszystko ze sobą świetnie kontrastuję.

Autor: Kotori Momoyuki
Gatunki: Shoujo, Romans, Szkolne Życie
Manga: ENG, PL

Kindan Wedding [Another Story- HoshinaUtau-]
Kindan Wedding znane również jako Forbidden Wedding – jedno tomowa manga. Hana zawsze poszukiwała księcia z bajki, jak z resztą inne dziewczyny. Gdy wydawało się, że właśnie go spotkała okazało się, że rodzina chcę ja wydać za mąż. Wybrańcem rodziny jest jej książę. Hana jest tym bardzo zadowolona. Czy dziewczyna dostąpiła dobrego wyboru? Czy jej książę jest taki jakiego sobie wyobrażała ?

` Do najgorszych nie należny, do najlepszy też nie. Jest zwykłą, pełną emocji mangą. Występują tam czasem motywy dla starszych osób, o których dowiedziałam się w trakcie czytania, ale cóż. Najbardziej podoba mi się wykonanie, a postacie z czasem można polubić.

Autor: Haruko Kurumatini
Gatunki: Shoujo, Romans, Szkolne życie

Manga: ENG, PL

Watashi Ni xx Shinasai [Another Story - HoshinaUtau-]
Watashi Ni xx Shinasai – Przerażająca, zimna dziewczyna, wiecznie zapatrzona swoim lodowatym wzrokiem w innych uczniów. Nazywana „Mrożąca Krew w Żyłach Królowa Śniegu” On to z pozoru miły, słodki i grzeczny chłopak. Oboje łączą tajemnice. Gdy ona odkrywa jego sekret postanawia złożyć mu propozycję nie do odrzucenia.

` Najlepsza manga na koniec? Możliwe. ^^ Genialna opowieść z niepowtarzającą się historią oraz genialnymi postaciami. Odrazu można polubić Yukin’ę. (główna bohaterka) Nie wiadomo jeszcze ile cała historia będzie trwać. Na razie wyszły tylko dwa rozdziały, z czego jeden jest tylko przetłumaczony. (na stronce, którą podam) Ogółem opowieść, kreska, bohaterzy, ogółem wszystko jest naprawdę dobrze dopracowane i mam nadzieję, że będzie tak dalej.

Autor: Ema Tooyama
Gatunki: Shoujo, Romans, Szkolne Życie.
Manga: ENG, PL

Mam nadzieję, że notka „na powrót” się podobała i , że chcielibyście takich więcej. Naprawdę polecam wszystkie tutaj wypisane mangi, dzięki którym przybliżycie się bardziej do Japonii, przynajmniej mam taką nadzieję. ; ]

komentarze 4 to “Manga – przegląd # 1”

  1. Aikee_chan Lipiec 14, 2009 @ 2:16 pm #

    Utauu!!!!!! Jak możesz tak mówić! Stęsknił? Ja tu bez ciebie umierałam! 😦
    Ale wreszcie jesteś :**
    Watashi Ni xx Shinasai… Ostatnio napisałam o tym notkę, ale przeczytała tylko jedna osoba xD U ciebie pewnie będzie lepiej :PP
    Kindan Wedding przeczytałam.
    24 colours mam w bibliotece xD, a za Pink Innocent na pewno się wezmę 🙂
    Pozdrawiam ^^

  2. Aikee_chan Lipiec 14, 2009 @ 2:17 pm #

    Buu… Czemu ty nie akceptujesz moich komentarzy? Ja jakąś skargę napiszę, do…. WordPress’a! xD
    A tak serio to czemu? :PP

  3. Yukina Lipiec 15, 2009 @ 8:41 pm #

    Dzięki, że „umierałaś” heh. Zmieniłam nick? Nie chciałam się pod kogoś podszywać. Teraz też tak jakby to robię, ale Yukina z mangi Watashi Ni xx Shinasai jest mniej znana niż Utau z Shugo Chara! dlatego się z tym dziwnie czułam. Teraz czuję ulge.
    Pozdrawiam – Yukina < 3

  4. Hikari (TakoTai) Lipiec 19, 2009 @ 8:10 pm #

    Nie czytałam żadnej z tych mang… Ale myślę(chciałabym!), że chociaż kilka poczytam ^^
    Świetna notka =)

    Pozdrawiam =**

Skomentuj

